středa 23. března 2016

Talon - Zkouška věrnosti | Julie Kagawa

Originální název: Talon
Autor: Julie Kagawa
Počet stran: 338
Nakladatelství: Fragment
Překladatel/ka: Dana Chodilová
Rok vydání originálu: 2014
Rok vydání v ČR: 2015
Žánr: Fantasy, Young Adult











Anotace:

Nejsou to jen legendy, žijí mezi námi...


Před dávnými lety byli draci na pokraji vyhynutí. Legendární drakobijci z Řádu sv. Jiří je téměř vyhubili. Ti, kteří přežili, se skrývali v lidské podobě. Jejich počet pomalu rostl, a moc sílila. Uběhla staletí a draci se připravují na okamžik, kdy lidem ukážou, kdo je skutečným pánem světa…


Sledovat, začlenit se, splynout.


Přesně to má za úkol dračí dívka Ember. Má za sebou základní výcvik a dokáže na sebe vzít lidskou podobu. Její budoucnost je předem naplánovaná: má poslouchat, nevyčnívat z řady a slepě plnit rozkazy. To vše pod taktovkou supertajné a nesmlouvavé dračí organizace s názvem Talon.
Jenže Ember se to vůbec nelíbí. Pomalu se rozkoukává a zjišťuje, že svět není tak černobílý, jak ji učili. Poznává jednoho z přeběhlíků, který se proti demagogii Talonu vzbouřil. Je pravda to, co říká? Vždycky přece platilo, že Talon je ztělesněním dobra, kdežto lidé znamenají čiré zlo.
Čím déle Ember mezi lidmi žije, a jednoho z nich i blíže poznává, uvědomuje si, že pravda, ve kterou věřila, má velké trhliny. Zůstane věrná Talonu a jeho cílům, nebo se přidá k přeběhlíkům?




zdroj

Hodnocení:


Dnes tu mám první díl jedné dračí série. Tou knížkou, jak už jste si všimli, je Talon: Společenstvo draků s podtitulem Zkouška věrnosti. K téhle knížce mě snad všechno přitahovalo. Název, obálka, anotace a snad i to, že nemá tolik stránek. No, možná někomu přijde 338 stran hodně, ale když se začtete, knížka rychle uteče.

Co mě nejvíce nutilo si knížku přečíst, je téma DRACI a to, že se dokážou převtělit do lidské podoby a žít mezi lidmi. Podobné knížky už jsem četla: Drakie nebo Serafína, ale Talon, ač se jim tématem dost podobá, je úplně jiný šálek kávy.

Hned na začátek musím něco zmínit. Podle anotace jsem čekala, že se příběh bude odehrávat někde ve „středozemi“ nebo alespoň ve fiktivním světě. První stránka mi potvrdila pravý opak. Děj se odehrává v našem světě, přesněji ve Spojených státech, v Kalifornii ve slunečném městě Crescent Beach. Příběh je vyprávěn z pohledů dvou, později tří postav. Jednoho člověka a dvou draků. Nebudu tady vykládat podrobnosti, abych vám pak něco nechtěně neprozradila.
zdroj

Hlavní hrdinka Ember Hillová. Co k ní dodat? Už od první kapitoly na mě udělala skvělý dojem, celou knížku jsem jí držela palce a dokázala se do ní vžít. Nemám ji snad co vyčítat, vždy udělala to správné ve správnou chvíli a na správném místě. I když, možná byla až moc důvěřivá ke svému bratrovi a to se ji nakonec pěkně vymstilo.

V knize mi vadili skoky v čase. V jednu chvíli se něco odehrávalo a v další chvíli bylo o několik hodin nebo dnů později a ani to nebylo viditelně rozdělené. Naopak, jak jsem již psala, že se to odehrává v dnešním světě, mě potěšili narážky na současnost. Jednou se tam zmínili o Avengers, Shrekovi a dalších.

Je jasné, že kdyby v této knize nebyl milostný trojúhelník, nebyla by to YA literatura. Nebojte, Talon vás nezklame. I když v prvním díle je jen nepatrně, dá se předpovídat, že v dalších se více rozvine a do toho ještě půjde o život, takže to bude pěkná napínačka.

Nakonec ještě něco zmíním. Možná to může být takový minispoiler, takže kdo se ho chce vyvarovat, ať raději nečte tento odstavec. Jak víme, Ember je drak. Garret, do kterého se později zamiluje, je z Řádu svatého Jiří, kteří draky loví a zabíjejí. Garret má za úkol vystopovat ve městě draka a tuší, že je to Ember. Ale ji to nenapadne, že by mohl být z Řádu a začne na to myslet, až když se do něj zamiluje. No a na ten moment já jsem čekala a těšila se celou knihu. Kdy to o sobě navzájem zjistí, jak to zjistí, kde to zjistí, no to si mě dokážete představit… Nebyla jsem zklamaná. Bylo to BOŽÍ!


zdroj

Závěrem jen doplním, že filmová práva na Talon koupila společnost The Universal Pictures. Trochu jsem pátrala, ale zatím se neví, kdy se bude film natáčet a už vůbec, kdy vyjde. Zatím je znám jen scénárista a producenti.


Obálka: Jak jsem psala, je prostě nádherná. Ještě lepší než originál. Doufám, že budou takto podobně i obálky u ostatních dílů.